Jak przystąpić do programu czyste powietrze w nowym domu

Jak przystąpić do programu czyste powietrze w nowym domu

Budujesz dom i myślisz o tym, aby zainstalować w nim rozwiązania, które będą ekologiczne i przyjazne środowisku? Możesz liczyć na dofinansowanie z programu „Czyste Powietrze”, który od kilku lat dofinansowuje takie przedsięwzięcia właścicielom budynków jednorodzinnych. Zobacz, jak możesz złożyć wniosek.

Czym jest program Czyste Powietrze?

„Czyste Powietrze” to program rządowy, którego głównym zadaniem jest wpływ na poprawę jakości powietrza w Polsce. Jest to możliwe dzięki dofinansowaniom na wymianę starych, często złej jakości źródeł ciepła w polskich domach, na te nowoczesne, które spełniają wymagane normy. Pozwoli to na ograniczenie emisji trujących substancji, które generują właśnie stare urządzenia. Program pozwala nie tylko na dofinansowanie samej wymiany źródeł ciepła, ale obejmuje również wszystkie prace termomodernizacyjne budynku, które są z tym związane. Skorzystanie z programu gwarantuje nam obniżenie rachunków za ogrzewanie nawet o 40% w skali roku.
Kto może skorzystać z dofinansowania? Jest ono skierowane do osób, które są właścicielami lub też współwłaścicielami budynków jednorodzinnych, a także tych osób, które są właścicielami lub współwłaścicielami wydzielonych w budynkach jednorodzinnych lokali mieszkalnych, które mają wyodrębnioną księgę wieczystą. Roczny dochód osób wnioskujących o dofinansowanie nie może przekraczać 100000zł – jest to warunek przystąpienia do programu.

Jak złożyć wniosek online w programie czyste powietrze

Wnioskodawcy mają możliwość złożyć wniosek o dofinansowanie z programu „Czyste Powietrze” bez wychodzenia z domu. Co należy zrobić? Po wejściu na portal gov.pl przejdź do zakładki nieruchomości i środowisko, a następnie wybierz opcję „Skorzystaj z programu Czyste Powietrze”. Kliknij na złóż wniosek, który będziesz mógł wypełnić po zalogowaniu się na swoje konto. Do wniosku musisz dołączyć wymagane załączniki – mogą one mieć formę dokumentów elektronicznych lub skanów. Wniosek należy podpisać, korzystając w tym celu z podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego. Po wysłaniu kompletu dokumentów otrzymasz na swój adres e-mail potwierdzenie złożenia wniosku.

Przeczytaj również:  Jakie obowiązują warunki w programie czyste powietrze?

Jak złożyć wniosek w urzędzie do programu czyste powietrze?

Jeśli nie możesz złożyć wniosku online, masz możliwość zrobienia tego osobiście. Formularz pdf dostępny jest do pobrania na Portalu Beneficjenta, który znajdziesz na stronie właściwego miejscowo wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej. Wniosek ma edytowalną formę – wypełnij wniosek, a następnie złóż go za pomocą skrzynki podawczej Portalu Beneficjenta. Wypełniony formularz wydrukuj, a następnie dodaj do niego niezbędne załączniki. Pamiętaj, aby podpisać wniosek. Tak przygotowany dokument jest gotowy do złożenia – osobiście, pocztą lub kurierem, możesz wybrać najwygodniejszą dla Ciebie formę. Wniosek należy złożyć we właściwym wojewódzkim funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej, jego oddziału albo gminy, która realizuje program „Czyste Powietrze”.

Jak złożyć wniosek w banku do programu czyste powietrze?

Istnieje również możliwość złożenia wniosku w banku. Jest to dobra opcja dla wszystkich osób, które budują dom i chcą wziąć kredyt. W tym celu sprawdź, które z placówek realizują program „Czyste Powietrze”. Po udaniu się do banku złóż wniosek o Kredyt „Czyste Powietrze”. W tym przypadku również należy pamiętać, że aby wniosek był kompletny, musimy dołączyć również wymagane dokumenty. Jeśli dostaniesz pozytywną decyzję, bank sam wypełni wniosek o skorzystanie z dofinansowania z programu „Czyste Powietrze”. Ty musisz jedynie sprawdzić, czy wszystkie dane i informacje zawarte we wniosku są poprawne, a następnie go podpisać. Za dostarczenie wniosku do właściwego wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej odpowiedzialny jest bank, w którym dostałeś kredyt. 

Na rozpatrzenie wniosku wojewódzki fundusz ochrony środowiska i gospodarki wodnej ma 30 dni, a jeśli składałeś wniosek za pośrednictwem banku, czas ten skraca się do 14 dni. Po uzyskaniu pozytywnej decyzji masz 30 miesięcy, liczonych od daty złożenia wniosku, na realizację przedsięwzięcia, na które dostałeś dofinansowanie.

Przeczytaj również:  Jakie możliwości daje program Czyste Powietrze?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.