Zadbaj o swój narząd wzroku — wprowadź tych kilka prostych nawyków

Dbasz o codzienne zdrowe nawyki? Nie zapominaj także o swoich oczach. Narząd wzroku każdego dnia jest narażony na drażniące czynniki zewnętrzne. Mogą one powodować dyskomfort, a w dłuższej perspektywie nawet pogorszenie widzenia. Co zatem możesz zrobić, by cieszyć się dobrym wzrokiem przez długie lata? Oto nasze wskazówki.

Zadbaj o swoje otoczenie

Spędzasz wiele godzin przy komputerze, a może dużo czasu zajmuje Ci nauka i czytanie? We wszystkich tych przypadkach zadbaj o komfortowe dla wzroku warunki. Najzdrowsze dla Twoich oczu jest światło naturalne, więc najlepiej ustaw swoje stanowisko pracy w pobliżu okna. Jeśli nie masz takiej możliwości lub pracujesz również po zmroku, wybierz żarówkę o neutralnej barwie światła, najbardziej zbliżonej do słonecznego. Pamiętaj też, że główne oświetlenie w pomieszczeniu to za mało. Dlatego zadbaj także o lampkę na biurku. Twoje oczy z pewnością będą Ci wdzięczne.

​Regularnie odwiedzaj lekarza okulistę

Niestety większość osób decyduje się odwiedzić specjalistę w momencie, gdy objawy zaczynają utrudniać codzienne funkcjonowanie. A im szybciej wykryta zostanie wada lub schorzenie, tym większa skuteczność zastosowanej terapii. Dlatego lekarza okulistę warto odwiedzać regularnie, nawet gdy z oczami nie dzieje się nic niepokojącego. Bywa, że pewnych zmian nie uda nam się samodzielnie wychwycić. Osoby dorosłe powinny udawać się na wizytę kontrolną nie rzadziej niż raz na dwa lata. Badania są bezbolesne i nieinwazyjne, więc nie warto ich odkładać. Nie należy także bać się diagnozy w przypadku podejrzenia wad wzroku. Obecnie oprawki okularowe damskie i męskie to modny dodatek, który może być doskonałym uzupełnieniem wizerunku.

​Korzystaj z ekranów świadomie

Niebieskie światło emitowane przez ekrany ma negatywny wpływ na narząd wzroku. Poza tym podczas wpatrywania się w tego typu urządzenia rzadziej mrugamy, więc oczy łatwiej wysychają i stają się podrażnione. W dzisiejszych czasach jednak ciężko ograniczyć czas spędzony przed ekranem, zwłaszcza jeśli jest on związany ze stanowiskiem pracy. Jednak nawet w takiej sytuacji można dokonać małych zmian, które będą ulgą dla oczu. Po pierwsze pamiętaj o regularnych przerwach. Jeśli możesz, najlepiej w tym czasie przejdź się lub nawet wyjdź na zewnątrz. Gdy nie masz takiej możliwości, wypróbuj proste ćwiczenia, które pomogą Ci zmniejszyć napięcie narządu wzroku. Najprostszym z nich jest patrzenie się na odległy punkt. Czynności te warto powtarzać średnio co 20 minut pracy. Możesz także wykonać masaż gałek ocznych. Dzięki temu wspomożesz naturalne nawilżenie i zrelaksujesz mięśnie oka.

Przeczytaj również:  Kiedy zęby wymagają leczenia kanałowego?

​Stosuj krople nawilżające

Nie tylko korzystanie z komputerów, tabletów czy smartfonów przyczynia się do wysychania gałek ocznych. W lecie wiele godzin spędzamy w klimatyzowanych pomieszczeniach, w których wilgotność powietrza jest niska. Sprawa wygląda podobnie zimą. Ogrzewanie również sprawia, że powietrze staje się suche. Odczuwają to nie tylko oczy, ale także błony śluzowe nosa, gardła, a nawet skóra. Dlatego nie należy zapominać o regularnym nawilżaniu. Zawsze miej przy sobie krople do oczu, które przyniosą natychmiastową ulgę i zwiększą komfort widzenia. Warto pomyśleć także o nawilżaczu powietrza.

Chroń oczy przed promieniowaniem UV

Promieniowanie ultrafioletowe ma niszczący wpływ na struktury oka i może przyczyniać się do powstawania wielu schorzeń. Dlatego okulary wyposażone w szkła z filtrami UV to podstawa. Najlepiej kupować je w sprawdzonych sklepach optycznych, gdyż te pochodzące z niewiadomych źródeł nie będą chroniły oczu odpowiednio. Ciemne okulary od znanych marek, a także okulary korekcyjne słoneczne znajdziesz na stronie sklepu wOkularach.pl

Materiał promocyjny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *